keskiviikko 17. joulukuuta 2014

You're Only One Swim Away from a Good Mood

Untitled
Untitled
Untitled
Untitled
Otsikko on täyttä totta. Aloitin siis marraskuun puolessa välissä uinnin koulun joukkueessa (jos joku ei sitä vielä tiennyt haha) ja nyt mulla on tarpeeksi kokemusta tehdä siitä oma postaus. Yksi ekoista asioista jonka Carissa sanoi mulle kun tavattiin ekaa kertaa oli "you should start swimming". En ollut koskaan edes harkinnut tota vaihtoehtoa, mutta ajatus kypsyi mun päässä koko syksyn ajan. Viikkoa ennen talvikauden alkamista oltiin shoppailemassa ja satuin sitten ostamaan uimapuvun. Ennen ekoja treenejä mua jännitti tosi paljon, mutta oikeastaan turhaan. Meidän koulu ei oo kauhean hyvä urheilussa, joten kaikki pääsee (yleensä) joukkueisiin. Ekoissa treeneissä mulle opetettiin alusta alkaen kaikki uintilajit, flipturn ja startit. Eka viikko tosi rankka, mutta siitäkin selvittiin.

Treenit meillä on maanantaista lauantaihin, kaksi tuntia kerrallaan. Aluksi oli tosi raskasta tottua tohon, koska ennen uintia en ollut pariin kuukauteen urheillut (enkä todellakaan uinut) rasitusmurtuman takia. Uintikunto parani kuitenkin tosi nopeasti ja oon myös kehittynyt tosi paljon. Meillä on myös kaksi kertaa viikossa dry land harjoitukset, eli juostaan ympäri koulua ja käydään salilla.

Meetit meillä on yleensä 1-2 kertaa viikossa, joka on mun mielestä tosi kiva. Meetit koostuu 12 eri eventistä, joista osa on yksilöllisiä ja osa viestejä (relay). Ite yleensä uin Medley breast/free, 50 free, 200 relay ja 400 relay, jos jotain kiinnostaa. Oon huomannut tosi paljon kehitystä, sillä ekassa meetissä olin huonoimmassa viestijoukkueessa, mutta kolmannessa meetissä pääsin samaan kuin Carissa, joka on tosi hyvä sillä Carissa on nopein meidän joukkueessa. Radan toisessa päässä on aina tosi paljon ihmisiä kannustamassa, koska vaan muutama ihminen on uimassa samaan aikaan. Toi on oikeestaan yksi mun lempparijutuista meeteissä, koska siellä ehtii viettää kavereiden kanssa paljon aikaa. Maanantain meetin jälkeen mulla ei edes ollut ääntä jäljellä, koska huusin niin kovaa.

Cross countryn joukkuehenkeä ei voi edes verrata meidän uimajoukkueeseen. Löysin yhden mun parhaista kavereista ja oon tullut paljon läheisemmäksi entisten kavereiden kanssa uinnin ansiosta.
Mä en todellakaan olisi voinut kuvitella itseäni uimassa, mutta oon tosi ilonen että päätin kokeilla. Koulu-uinnit on aina tuntunut ihan hirveiltä, mutta nyt en voi kun kiittää mun yläasteen liikunnanopea, kenen ansiosta mulla oli edes hyvä pohja uinnille.

Game

2 kommenttia:

  1. Wow pitäiskö huolestua kun kiittelet Annea sun uintitaidoista XD noi ei vaan, hyvä, että nautit <3

    VastaaPoista