sunnuntai 31. elokuuta 2014

School, football, cross country...

Mä en osaa kuvailla tarpeeksi hyvin kuinka paljon mä nautin mun elämästä täällä. Mulla ei ole ollut kertaakaan vaikeuksia herätä kouluun tai aamutreeneihin, koska koulunkäynti ja cross country on niin kivaa. Mun sisko saattaa mut joka päivä tien yli Carissan autolle ja halaa mua ennenkun lähden. Mua hymyilyttää aina aamusin kun ajetaan Carissan kanssa kouluun ja kuunnellaan autossa musiikkia. Lincolnin keskustan korkeat rakennukset näkyy edessä päin ja mun mielestä on vieläkin hassua olla kaverin kyydissä autossa. Koulupäivät menee tosi nopeasti ja iltapäivän treenit on aina parasta aikaa päivästä. Joka päivä tuntuu helpommalta ja nään aina vaan enemmän tuttuja koulun käytävillä.

Tällä viikolla koulu vihdoin alkoi kunnolla, sillä mulla oli joka päivä quiz tai test. Täällä on tosi usein pieniä kokeita, jotka vaikuttaa arvosanaan. Tavallaan on ihan hyvä, ettei koko numero perustu yhteen kokeeseen, mutta kun joka päivä on historian reading quiz, on läksyt pakko tehdä kunnolla. Tiistaina menin Carissan ja fca-clubin kanssa illalla leffaan. Käytiin kattomassa joku jenkkifutisleffa, joka oli onneksi ihan hyvä. Täällä on niin erilaista käydä leffassa, koska liput maksaa $5 ja salissa saa mennä minne vain istumaan. 

Keskiviikon valokuvaustunti oli tosi hauska, koska päästin vihdoin valokuvaamaan, tosin vähän vanhanaikaisella menetelmällä. Rakennettiin kamerat oatmeal purkeista. Mun kuvausparin lapsi on koulun päiväkodissa, joten käytiin ottamassa vauvan nukkuessa siitä kuva. Tää oli mun eka kerta koulun päiväkodissa ja siellä oli kyllä tosi paljon lapsia! Koulun teiniäideille pidetään siellä tunteja lastenhoidosta, jotta he oppii pitämään huolta lapsistaan. Keskiviikkona pidettiin myös teambuilding treenit, jossa tehtiin tosi paljon luottamusharjoituksia. Mun lemppari oli yksi kiipeämisharjoitus, jossa muu joukkue piti korkeaa irtonaista paalua neljän köyden varassa pystyssä ja vuorotellen jokainen sai kiivetä sen päälle ja hypätä valjaiden varassa alas. Joka kerta jonkun kiivetessä ja päästyä huipulle muu joukkue hurrasi ja taputti. Meidän valmentaja otti kuvia, joten mun pitää muistaa pyytää niitä siltä.  
Untitled
Untitled
Perjantaina koulun jälkeen lähdettiin läheiselle kentälle, jossa oli tän kauden ensimmäinen jenkkifutispeli. Yllätyin kuinka paljon tunnen meidän koululaisia jo nyt, sillä näin siellä tosi paljon tuttuja. Laitettiin ennen pelin alkua kaikille kasvomaalit ja kaikki oli pukeutunut mustaan. Meidän koulun värit on musta ja punainen, mutta vieraspeleissä pidetään mustaa ja kotipeleissä punaista. Meidän koulu hävisi 31-35, joka oli tosi hyvä tulos, koska yleensä joukkue on ihan surkea haha. Pelin jälkeen hostsiskot ja babysitter haki mut ja käytiin viemässä pari koiraa lenkille, joita näiden lapsenvahti hoitaa. En oo oikeastaan kertaakaan nähnyt koiria täällä ollessani, joten oli tosi kiva päästä viemään niitä lenkille. Käytiin myös hakemassa ruokaa ja pidettiin leffailta meidän alakerran teatterissa. Tytöt nukahti leffan puolessa välissä, joten katsottiin Briannan kanssa barbileffa loppuun ja odotettiin että hostvanhemmat tulee kotiin.

Untitled
Untitled
Untitled
Lauantai-aamulla oli cross countryn time trials. Siellä otettiin jokaiselta juoksijalta ajat, jotta saatiin varsityyn kuuluvat juoksijat selville. Varsityyn kuuluu siis joukkueen 7 parasta tyttöä ja 7 parasta poikaa, ja loput on junior varsityssa. Lämmiteltiin ja venyteltiin yhdessä joukkueen kanssa ennen juoksua. Nää aina haluaa mun laskevan suomeksi venytysten keston ja jotkut on alkanut oppia numeroita ulkoa. Myös yksi päivä lounaalla mun kaveri yllätti mut ihan kunnolla sanomalla "mitä kuuluu" ja luettelemalla numerot yhdestä kymmeneen! Mutta niin, mulla ei aiemmin ollut mitään tavoitteita cross countryn suhteen, mutta nyt pitää alkaa tekemään ihan kunnolla töitä, sillä mä pääsin varsityyn! Meidän joukkueessa on tosi hyviä juoksijoita ja olin tosi yllättynyt kun kuulin päässeeni parhaiden joukkoon. Cross countryssa juostaan yleensä puistoissa, joten rata oli tosi mäkinen ja osittain mutainen, joten olin ihan poikki ton juoksun jälkeen. Kun kaikki oli tullut maaliin valmentaja kertoi varsityyn päässeet ja sitten syötiin vanhempien tuomaa ruokaa. Kaikkien on myös pakko juoda Gatoradea ja syödä mehujäätä racen jälkeen, koska täällä on niin kuuma. 

Untitled
Untitled
Lauantaina päivällä ajettiin tänne kakkoskotiin järvelle, jossa on Carolinen synttärijuhlat. Tytöillä näytti olevan tosi hauskaa, käytiin veneilemässä, uimassa ja tehtiin illalla s'mores nuotion ääressä. Tapasin myös yhden hostäidin kaverin, jonka sukunimi on Heikkinen, koska hänen isoisä on muuttanut Suomesta Nebraskaan. Nyt on menossa labor day viikonloppu, eli maanantai on vapaapäivä. Meillä ei oo mitään ihmeellisempiä suunnitelmia tälle viikonlopulle, huomenna on treenit ja joudun myös tekemään aika paljon läksyjä. Opettajat tuntuu ajattelevan, että kun kerran ei ole koulua niin kaikilla on aikaa tehdä ylimääräisiä läksyjä... Lähdetään nyt kuitenkin ajamaan takaisin Lincolniin, joten palaillaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti