perjantai 8. elokuuta 2014

I'm In Nebraska!

Untitled
Untitled


Perillä ollaan! Saavuin Lincolniin keskiviikkona 12 aikaan ja perhe oli mua vastassa lentokentällä kylttien, kukkien ja ilmapallojen kanssa. Otettiin lentokentällä kuvia ja sen jälkeen lähdettiin kotiin, jonne oli matkaa about 10 minuuttia. Sain heti kierroksen täällä kotona ja näillä on kyllä tosi iso talo! Mun huonekin täällä on tosi iso ja huoneen yhteydessä on vaatehuone ja kylppäri. Käytiin keskiviikkona myös ruokakaupassa, josta sain ostaa mitä halusin ja myöhemmin lähdettiin koko perhe käymään Carolinen uudella koululla tutustumassa. Isabel menee tänä syksynä elementary schooliin ja Caroline middle schooliin, joten meillä kaikilla kolmella on uusi koulu edessä. Koululla käymisen jälkeen menin hostisän kanssa viemään Carolinen treeneihin, joten näin vielä enemmän kaupunkia. Iltapäivällä olin purkamassa laukkuja mun huoneessa, kun hostäiti huusi, että mulle on vierailija. Carissa oli tullut tervehtimään ja lähdettiinkin melkein heti kiertämään naapurustoa kävellen. Tää paikka missä asun on ihan täydellinen, kaikki talot on tosi isoja ja hienoja ja ne kaikki on pyritty rakentamaan erilaisiksi. Kuulemma tämä naapurusto on yksi Lincolnin hienoimmista ja parhaista paikoista asua. Käytiin myös ajelulla ympäri Lincolnia. Täältä kotoa ihan keskustaan, missä on muun muassa mun koulu ja Nebraskan state capitol, kestää ajaa vähän alle 10 minuuttia. Ikkunasta näkee suoraan esikaupunkialueiden yli keskustan korkeat rakennukset. Vaikka täällä kaupungissa asuu saman verran ihmisiä kuin Espoossa, on tää silti pinta-alaltaan pienempi ja muutenkin paljon tiiviimpi kaupunki. Täällä on myös tosi paljon ravintoloita ja kauppoja. Luulin, että täällä olisi vain yksi kauppakeskus, mutta täällä onkin tosi paljon paikkoja joissa voi shoppailla! 


Keskustan rakennukset näkyy tuolla kaukana!


Eilen aamupäivällä olin Isabelin kanssa kahdestaan kotona, kun hostäiti oli hakemassa Carolinea treeneistä ja hostisä oli töissä. Päivällä käytiin ulkona syömässä, jossa kokeilin ekaa kertaa mac and cheesia. Käytiin myös ostamassa koulutarvikkeita Targetista. Myöhemmin käytiin Isabelin koulun orientaatiossa ja naapuruston Farmers marketilla ostamassa vihanneksia. Farmers marketilla oli tosi paljon ihmisiä ja siellä oli lapsille pomppulinna ja joku mies oli tekemässä ilmapalloeläimiä. Maistoin myös ekaa kertaa root beeria, joka on vähän niinkuin limsaa, mutta sitä juodaan shotteina tai sekoitetaan jäätelön kanssa. 

Parissa päivässä on ehtinyt tapahtua vaikka kuinka paljon, eikä mulla ole ollut aikaa ottaa kuviakaan. Englannin kanssa menee ihan hyvin, en kuitenkaan pysty puhumaan niin paljon kun haluaisin, koska en aina muista oikeita sanoja. Hostperhe on tosi innoissaan opetellut suomea, mutta varsinkin hyvää yötä ja hyvää ruokahalua tuottaa vähän vaikeuksia. Nää syö tosi terveellisesti ja muutenkin täällä on tosi hyvää ruokaa! Mulla on tosi hyvä olla tän perheen luona ja en voisi olla yhtään onnellisempi. Kävellään aina Carolinen ja Isabelin kanssa käsi kädessä kaikkialle ja koulujen orientaatioissa he esittelee mut siskonaan opettajille ja kavereille. Eilenkin yksi Isabelin kaveri juoksi halaamaan mua, kun kuuli että oon tyttöjen uusi sisko Suomesta. Myös jenkkien iloisuus ja ystävällisyys on tarttunut muhun ja tykkään tosi paljon käydä perheen mukana kaikkialla, koska uusien ihmisten tapaaminen täällä on niin kivaa! Nebraska on ihan mahtava osavaltio, koska kaikki ihmiset ovat aidosti ystävällisiä ja vastaanottavia. Tästä tuli nyt vähän sekava postaus, koska en millään pysty kertomaan kaikkea mitä haluaisin. Lähdetään tänään lake houselle viikonlopuksi, joten koitan postata uudestaan mahdollisimman pian!

8 kommenttia:

  1. voitko tehdä talosta esittelyopstauksen? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitää kysyy hostperheeltä! En usko, että teen mitään erillistä postausta, mutta kyllä taloa tulee varmaan näkymään kuvissa :)

      Poista
  2. Ihana kuulla et oot päässy turvallisesti perille :*

    VastaaPoista
  3. Sait uuden lukijan :) ! Ihan sairaan kiva blogi näin ensisilmäyksellä ja oot kyllä päässyt tosi mukavaan perheeseen! Toivottavasti jaksat postata usein :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon!! Oon ollut nyt tosi paljon menossa kaikkialla eikä mulla ole ollut aikaa istua koneelle, mutta varmasti postaan niin paljon kuin ehdin varsinkin kun koulu alkaa! :)

      Poista
  4. onko siulla tiukka kuri siellä? ja millasia sääntöjä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun hostvanhemmat on tosi rentoja, joten ei oo tiukka kuri! Mun pitää vaan pitää oma huone siistinä ja siivota oma kylppäri ja huone kerran viikossa. Mun pitää myös aina kertoa, jos menen jonkun kyytiin ketä mun hostvanhemmat ei tunne, mutta esim kotiintuloajat on ihan samat kuin mulla on Suomessakin :)

      Poista