perjantai 15. elokuuta 2014

1st Day of School!

Untitled
Untitled
Eilen tiistaina oli mun ensimmäinen koulupäivä. Aamulla hostäiti otti musta ekan koulupäivän kuvat ja sitten lähdettiin Carissan kanssa kouluun. Ihan aluksi mun piti hakea ruokalasta lukujärjestys ja kalenteri, ja sen jälkeen Carissa saattoi mut ekalle tunnille, mutta loput luokat mun piti löytää itse. Onneksi luokat on numerojärjestyksessä, joten sen suhteen ei ollut mitään ongelmaa. Mulla on ekassa semesterissä Economics, Psychology, Spanish, US history, Algebra, Photograhpy ja Amerikan literature, eli enkku. Koulupäivä meni ihan hyvin ja kaikki opettajat ja tunnit oli tosi kivoja. Kuitenkaan en puhununt niin monelle ihmiselle ja musta tuntuu, että vaihdan joitakin mun tunteja. Olin yllättynyt, että monet opettajat oli tehnyt istumajärjestyksen ja en kertaakaan istunut sellaisen ihmisen vieressä, joka olisi jaksanut jutella mun kanssa. Myöskin kaikilla tuntui olevan omat kaveriporukat valmiiksi tunneilla, joten uusiin ihmisiin oli vaikea tutustua. Mulla on tässä semesterissä B-lunch ja siellä on suurin osa freshmaneja ja sophmoreja, eli mua nuorempia. Kaikilla ketkä tunnen on A-lunch, joten sen takia haluaisin vaihtaa joitakin mun tunteja. Stressasin aika paljon ekasta koulupäivästä ja kotiin tultua olin tosi väsynyt. Nukahdin illalla 8 aikaan sohvalle ja heräsin siitä aamulla.

Tänään oli jo helpompi päivä ja tutustuin enemmän ihmisiin ja muutenkin kaikki sujui paremmin. Kieli tuottaa vaikeuksia etenkin matikassa, mutta kai nekin termit oppii aika nopeasti. Täällä on myös koulun yhteydessä päiväkoti koululaisten omille lapsille, joka tuntuu musta aika oudolta. Tänäänkin puhuin muutaman tytön kanssa, jotka ovat raskaana tai joiden lapset ovat koulun päiväkodissa. Saatiin myös koulukirjat ja jokainen kirja on melkeen 1000 sivun paksuinen... Onneksi aika monessa aineessa saatiin kaksi kirjaa, yksi kotiin ja yksi kouluun. Jokaisessa aineessa pitää myös olla oma vihko ja kansio, joten nyt ymmärrän miksi kaikki käyttää täällä reppuja. Ootan tosi paljon cross countryn alkua, jotta pääsisin tutustumaan uusiin ihmisiin vielä enemmän!

Mulla on jo luonnoksissa yksi postaus, jossa on vähän yhteenvetoa kaikesta mitä oon tällä viikolla tehnyt, joten koitan saada sen postattua mahdollisimman pian :)

2 kommenttia:

  1. Onko koulukirjat ilmaisia vai joudutko maksamaan niistä jotain?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ainakin täällä ne on ihan ilmaisia kaikille :)

      Poista