tiistai 12. elokuuta 2014

MY WEEKEND


Untitled

Perjantina ihan aluksi käytiin mun koululla valitsemassa kurssit ja kiertelemässä koulua. Ekassa semesterissä mulla on US History, English, Psychology, Spanish, Economics, Math ja Photography. Sain myös lokeron koodin ja onnistuin avaamaan lukon aika helposti. Lincoln High on tosi perinteisen high schoolin näköinen ja koulun ulkopuolellla on tennis-, yleisurheilu- ja jalkapallokentät. Ulkopuolelta koulu on tosi ihanan näköinen ja se on vanhin high school Lincolnissa. Koulun teatteri on myös hieno ja tilat on muutenkin tosi avarat ja kivan näköiset. Koulu ei myöskään ole kauhean sokkeloinen ja löydettiin kaikki mun luokat helposti.




Perjantaina käytiin myös County Fairissa tässä Lincolnin lähellä. En aiemmin tiennyt ihan kunnolla mikä fair on, mutta pointtina on käydä huvipuistolaitteissa, katsoa esityksiä ja eläimiä, sekä syödä fairille tyypillistä ruokaa. Tarjolla oli muun muassa friteerattua voita, juustoa ja keksitaikinaa! Maistoin myös ekaa kertaa corn dogia, joka oli ihan hyvää. Ei oltu kovin kauaa tossa fairissa, koska lähdettiin viettämään viikonloppua lake houselle. Perheen lake house oli ihan kuin oikea talo, ei mikään mökki. Uitiin paljon ja vesihiihdin ekaa kertaa ikinä. Onnistuin heti ekalla yrityksellä ja hiihdin pari kertaa järven ympäri. Käytiin myös tubing Carolinen kanssa, eli hostisä veti meitä sellaisessa renkaassa jetskin perässä. Mökkeily täällä ei ole samanlaista kuin Suomessa, koska nää "mökit" on ihan kunnon taloja. Kaikilla on omassa rannassa urheiluvene katoksen alla, vesiskootteri ja yleensä myös liukumäki järveen. Mulla ei kuitenkaan ole yhtään kuviä lake houselta, koska mua pelotti, että kännykkä tai kamera kastuisi rannassa tai veneillessä.



Lauantaina mentiin toisen countyn fairiin. County on siis osavaltiota pienempi, mutta kaupunkia isompi alue. Tossa fairissa tehtiin aika samoja juttuja kuin perjantainakin, mutta nyt oltiin tuolla koko perheen kanssa. Käytiin myös illalla syömässä läheisessä pikkukaupungissa ja oon kyllä iloinen, että saan asua Lincolnissa. Tuollapäin ei oikein missään toiminut netti ja Lincoln on ylipäätään tosi ihana kaupunki! Oon jo ehtinyt harkita, että tulisin yliopistovaihtoon Nebraskan universityyn Lincolniin.



Aluksi meidän oli tarkoitus tulla takaisin maanantaina, mutta tultiinkin jo sunnuntaina, koska Carissan kaveri halusi tavata mut. Ajettiin ensin keskustaan, jossa mentiin jäätelölle Lincolnin parhaaseen jäätelöpaikkaan ja sitten vaan käveltiin ympäri downtownia. Saatiin idea pitää bonfire ilta, joten lähdettiin nopeasti Carissan kaverin luokse. Sinne tuli aika pian joitakin tyttöjen kavereita ja myöhemmin myös Elizabeth tuli kavereidensa kanssa sinne! Oli tosi kiva nähdä pitkästä aikaa (kuukauden jälkeen)! Meitä oli loppujen lopuksi about kymmenen istumassa iltaa nuotion ympärillä. Kaikki oli tosi ystävällisiä ja oli tosi kiva tavata mun tulevia koululaisia. Käytiin jossain vaiheessa kaupassa Carissan ja Charlien kanssa, jotta saatiin tehtyä s'mores. On muuten tosi hassua olla mun ikäisten kyydissä autossa, koska en oo ollenkaan tottunut siihen. Maistoin s'moreseja ekaa kertaa ja ne oli tosi hyviä! Toisaalta amerikkalainen suklaa ei ole yhtään niin hyvää kuin suomalainen. Tulin 11 aikaan kotiin Carissan kyydillä ja olin siinä vaiheessa jo tosi väsynyt, koska oon mennyt täällä yleensä aika aikaisin nukkumaan aikaeron takia. On myös väsyttävää keskittyä kuuntelemaan ja puhumaan englantia koko ajan. Mulla oli kuitenkin tosi kiva viikonloppu ja en jaksaisi oottaa koulun alkamista ja että pääsen tutustumaan vielä enemmän uusiin ihmisiin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti