tiistai 15. heinäkuuta 2014

3 Weeks!



PicMonkey Collage.jpg
11PicMonkey Collage.jpg

En voi uskoa, että mun unelman toteutuminen on näin lähellä. 3 viikkoa, 21 päivää. Niin lyhyen ajan päästä mä lähden Helsingin lentokentältä kohti Frankfurtia. Niin lyhyen ajan kuluttua mä hyvästelen mun läheiset melkeen vuodeksi ja alotan kokonaan uuden elämän uudessa perheessä ja maassa. Tuntuu niin oudolta, että pääsen itse kokemaan vuoden josta oon vaan unelmoinut. Muutaman viimeisen syksyn aikana oon aina innoissani ettinyt vaihtariblogeista mun lempparit ja elänyt vaihtovuotta niiden kautta. Nyt mulla on kuitenkin mahdollisuus toteuttaa ja kokea se kaikki itse. Oon valmistautunut tähän henkisesti melkeen vuoden ja oon valmis lähtemään. Mun päässä pyörii ihan hirveästi ajatuksia, mutta en onnistu mitenkään kirjoittamaan tähän järkevää tekstiä. Musta tuntuu, että löydän joka päivä uusia quoteja, jotka kuvaa mun fiilistä niin hyvin. Haluan jakaa niitä tänne blogiinkin ja välillä tuntuu hassulta laittaa fiilispostaukseen kameralla otettuja jokapäiväisiä kuvia, joten myös sen takia quoteja näkyy täällä aika paljon. Saan myös kirjoittamalla selvitettyä mun ajatuksia ja ainakin itse tykkään lukea vaihtariblogeista myös henkilökohtaisempia postauksia, varsinkin ennen vaihtovuotta niistä on saanut paljon apua!

Mulla on käynyt vaihtovuoden suhteen tosi hyvä tuuri. Mulla ei tullut mitään ongelmia hakupaketin kanssa, sain perhetiedot aikaisin ja mun kohdalle osui vielä ihan täydellinen hostperhe, pääsen asumaan ihanassa kaupungissa ja mulla on jo valmiiksi kaveri tulevasta koulusta. Myös kaikki asiat vaihtovuoteen liittyen on nyt hoidettu. Kävin viime viikolla hammaslääkärissä varmuuden vuoksi tarkastuksessa ja tuliaisetkin on ostettu. Mulla on aika rauhallinen olo ja ainoa asia joka mua huolettaa on pakkaaminen, mutta enköhän mä siitäkin selviä!

Tänä kesänä mä oon myös nauttinut mökkeilystä ja perheen seurasta enemmän kuin koskaan. Mä rakastan Suomen saaristoa ja haluan nauttia siitä niin paljon kuin voin. En myöskään halua miettiä vaihtovuoden aikana, että tuhlasin mun aikaa Suomessa ja olisin voinut viettää enemmän aikaa perheen kanssa. Oon myös nähnyt paljon kavereita, sellaisiakin joita en kovin usein tapaa. Perhetuttujenkin näkemistä osaa arvostaa ihan eri tavalla, kun tietää seuraavan tapaamisen olevan vasta vuoden päästä. Mietin usein aiempina vuosina, miten tulevat vaihtarit pystyy nauttimaan vaihtovuosiaan edeltävästä kesästä, koska lähtöön on enää niin vähän aikaa. Vaikka mulla on vaihtojutut koko ajan mielessä, pystyn silti nauttimaan Suomessa olemisesta jopa enemmän kuin yleensä. Nyt kun tiedän ajan olevan rajallista, osaan myös käyttää sen harkitummin. Vaikka oon ollut muutamia päiviä vaan yksin kotona, on silloin ollut sopivasti aikaa miettiä vaihtojuttuja, joten kavereiden kanssa ollessa niillä ei tarvitse vaivata päätä.

2 kommenttia:

  1. En malta oottaa, että pääsen lukemaan sun elämästäs siellä Amerikassa, toivottavasti oon ite samassa tilanteessa ku sä vuoden päästä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi ihana saada tällaista kommenttia, kiitos paljon! :)

      Poista