lauantai 22. marraskuuta 2014

Vastaukset


Ootko tyytyväinen sun hostperheeseen?
Joo oon! Vaikka ei tää omaa perhettä korvaa niin oon tosi ilonen että sain just tän perheen.

Haluisitko mielummin olla jossain muualla kuin Nebraskassa?
En haluaisi olla muualla kuin Lincolnissa. Läntinen Nebraska on tosi autiota ja harvaanasuttua, joten siellä ei olisi niin kiva olla.
  1. Lemppari juttu jenkeissä?
    Vaikee valita vaan yhtä, mutta sosiaalisemmat ihmiset, high school ja halvemmat hinnat. 
  2. Ootko lihonu vaihdon aikana? 
    Mulla ei oo tullut yhtään lisää painoa, mutta tuntuu että lihaksia on lähtenyt.
  3. Onko Nebraskan osavaltiolla mitään omia ruokia tai nimikkoruokaa, mitä muualta jenkeistä ei saa/ ei ole yleisiä?
    Ainoo minkä tiiän on runza, joka on vähän niinkuin lihapiirakka.


    Onko koulu siellä paljon vaikeempaa?
    Riippuu kokonaan mitä kursseja ottaa! Yleensä vaihtareilta kuulee miten helppoa high school on, mutta jos jenkit haluaa hyvään yliopistoon, niin vaikeita kursseja pitää päästä läpi hyvillä arvosanoilla.
  4. Saitko nopeesti kavereita?
    Kavereita joo, mutta läheisiä ystäviä en. 
  5. Onko sulla ollu paha koti-ikävä?
    En oikeestaan tiiä, koska on mulla ollut koti-ikävää mutta ei se oo ollut mitenkään kauheen paha. Ehkä pahin on vielä edessä haha.
  6. Mikä on ollut vaikein kokemus tähän asti?
    Yksittäinen kokemus varmaan eka koulupäivä, mutta yleisesti rasitusmurtuma.
  7. Mitä ikävöit suomesta eniten?
    Puhdasta ruokaa ja sitä kun kaikki asiat sujuu niin helposti.
  8. Mitä teet mieluiten vapaa-ajalla?
    Bonfire illat on ihan parhaita! Mutta yleensä vaan koulujuttuja, käyn treeneissä tai oon kavereiden kanssa :)
  9. Erosko arki sun odotuksista paljon?
    Mulla ei oikeestaan ollut mitään odotuksia ja ihan perus arkea täälläkin on.
  10. Onko sun enkku kehittynyt?
    En ite huomaa paljoa, mutta kuulemman on! Mulla oli aika hyvä enkku jo tänne tullessa ja kukaan ei ikinä oo huomauttanut aksentista yms. 
  11. Ymmärrätkö kaiken mitä sulle puhutaan?
    Joo :)
  12. Onko sulla enemmän paikallisia vai vaihtareita kavereina?
    Kaikki meidän YFU porukan vaihtarit on tosi kivoja, mutta vaan yksi asuu täällä Lincolnissa. Mun koulussa on mun lisäksi yksi vaihtari, joten paljon enemmän paikallisia!
  13. Kuinka aikasin sait tietää isäntäperheen?
    Huhtikuun puolessavälissä.
  14. Jännittikö sua paljon koti-ikävä?
    Joo, mutta oikeestaan turhaan. Lokakuu oli mulle pahin ja mun mielestä sitä ei kannata stressata etukäteen.
  15. Ootko katunut vaihtoon lähtöä?
    Välillä tulee sellaisia hetkiä että haluaisin olla Suomessa, mutta en oo kertaakaan katunut tänne tulemista!
  16. Onko sulla paljon kavereita siellä?
    Ihan sopivasti :)
  17. Tunnetko ittees ikinä yksinäiseks?
    Välillä kun mulla ei ollut arkisin paljoa tekemistä kun cross country keskeytyi, mutta onneksi uinti alkoi tällä viikolla.
  18. Millasii sääntöjä sulla on?
    Mun pitää aina ilmoittaa missä meen ja jos oon myöhässä kotoa, välillä ruokkia noita marsuja, ja siivota oma huone kerran viikossa.
  19. Onko ne tiukempia kun Suomessa?
    Oon Suomessa paljon vapaampi, mutta se vaan kuuluu tähän kulttuuriin. Paljon vähemmän teen kotitöitä täällä kuin Suomessa.
  20. Mitä joudut maksaa ite ja mitä sun isäntäperhe maksaa?
    Vaatteet yms ja jos meen kavereiden kanssa jonnekkin maksan ite, mutta hostit maksaa aina jos mennään jonnekkin perheen kanssa ja välillä hostäiti tuo mulle jotain esim shampoota kaupasta jos se tietää että jotain loppu.
  21. Ootko muuttunu siellä luonteeltas yhtään?
    Jonkun verran, hymyilen paljon enemmän ja oon paljon rohkeempi.
  22. Mitä sun numerot on koulussa?
    Kaikki on A (economics, digital media, AP English, Psychology, Advanced Algebra ja Photography), mutta AP US history on B.
  23. Miks alun perin halusit vaihtoon?
    Halusin oppia puhumaan englantia paremmin, saada uusia kokemuksia, käydä vuoden koulua Yhdysvalloissa...
  24. Onks kivoi poikii?
    Ainakin avoimempia ne on. Blondit hiukset herättää ainakin paljon huomiota.
  25. Vastasko vaihto sun odotuksia?
    Joo :)
  26. Pelkäätkö jo kotiin paluuta?
    En haluu kauheesti miettii sitä, mutta joo.
  27. Mitä teet yleensä isäntaperheen kanssa?
    Arki menee kaikilla koulussa, töissä ja harrastuksissa, mutta viikonloppuisin käydään yleensä katsomassa yliopiston urheilupelejä (onks toi ees oikee sana..?), pidetään leffa/koti-iltoja ja yleensä käydään sunnuntai-iltana jossain syömässä.
  28. Millanen sun high school on?
    Kaupungin huonomaineisin... Mutta tykkään kuitenkin tosi paljon mun koulusta! Mun kaverit on suurimmaksi osaksi AP-kursseilla ja IB-linjalla, joka kertoo koulun muusta tasosta aika paljon, koska joillain mun normaaleilla tunneilla on sellaisia ihmisiä joille en ees uskalla puhua. Meidän urheilujoukkueet on aika huonoja, joten pääsin uinnissakin heti varsityyn.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti