perjantai 7. marraskuuta 2014

Differences

Targetissa (vähän niinkuin Prisma tai Cittari) myydään koulujen vaatteita

Nenälävistykset ja tatuoinnit on tosi suosittuja nuorten keskuudessa

 Teiniraskaudet on aika normaali juttu

 Tosi monet kadut on yksisuuntaisia

 Jos joku kuuntelee musiikkia kuulokkeilla, sitä kuunnellaan niin kovaa että varmasti muutkin samassa huoneessa kuulee

 16% amerikkalaisista elää köyhyydessä

 Instagramissa on aina kilpailua kuka saa olla jonkun "women crush wednesday" tai "men crush monday"

 Myös tykkäyksiä ja seuraajia kerjätään Instagramissa tosi paljon

Mä snapchattaan mun enkunopen kanssa

Suomessa useammilla ihmisillä on iPhone/älypuhelin, mutta täällä monilla on joku normipuhelin ja sen lisäksi iPod touch

Yksi päivä mulle sanottiin kuinka ihanat kulmakarvat mulla on luonnollisesti ja sitten sanoin että joudun kyllä nyppimään niitä, jonka jälkeen sain vähän kummaksuvan katseen takaisin. Ilmeisesti kulmakarvojen nyppiminen on vähän vieras käsite

 Small talkia yritetään vääntää ihan loppuun asti, jottei vaan tulisi yhtäkään hiljaista hetkeä

 Ystävyyssuhteet ei oo kauheen läheisiä ja kaikki aina puhuu kuinka joku on niiden ihan paras kaveri, vaikka ne ei edes tunne toisiaan niin hyvin

 Nuorten juhlat tarkoittaa lähinnä bonfirea / lautapelien pelaamista ja jonkun vanhempien tekemän ruuan syömistä

 Kun nää kuulee, että meillä on ala-asteella välitunti joka tunnin jälkeen, se herättää tosi isoa ihmetystä

 Lukion välitunnit kuulostaa näille ihan mahdottomalta jutulta

Samoin ilmainen yliopisto

 Nuorten suurin huolenaihe on yliopiston maksaminen

 Hampurilainen ja ranskalaiset kouluruokana on terveellistä, jos muistaa syödä myös hedelmän

 Autoilijat ei ikinä anna tietä jalankulkijoille (koska ne ei oikeestaan oo tottunut kävelijöihin)

Ihmiset valittaa kylmyydestä, mutta silti ne tulee shortseilla kouluun

Tälläsessä tiiviissä naapurustossa kaikki tuntee kaikki ja muiden asiat kiinnostaa vähän liikaakin

 Sama juttu koulussa, ja niistä parhaista kavereista puhutaan koko ajan pahaa selän takana

 Ihmiset on tosi kyllästyneitä toisiinsa, koska jotkut on viettänyt koko elämänsä samojen ihmisten kanssa samassa koulussa samalla luokalla

 Netin ostaminen puhelimeen on paljon kalliimpaa kuin Suomessa, mutta onneksi joka paikasta löytyy ilmainen wifi

 Äitiysloman pituus on 6 viikkoa

 Oon nähnyt täällä yhden hidasteen (sellasen kohouman tiessä)

Ihmiset on paljon "rohkeampia" eikä yhtään sellaisia hiljaisia ja toisia kehutaan tosi paljon (en osaa oikeen selittää, mutta mua pyydettiin yhden ruokatunnin aikana ulos kahdesti ja mun hiuksia kehuttiin saman päivän aikana kolme kertaa)

 Asioita ei sanota suoraan ja välillä on ärsyttävää yrittää päätellä mitä joku oikeasti tarkoittaa

 Ainakin mun mielestä amerikkalaiset lapset on henkisesti suomalaisia lapsia jäljessä

 Koulu ei oo niin helppoa kuin yleensä sanotaan, jos vaan on tavoitteita

 Osa ihmisistä tietää oikeesti tosi paljon muusta maailmasta

 Aamupala on lähes poikkeuksetta muroja

 Kellään ei ole normaalia kahvinkeitintä, mutta kaikilla on sellanen kapselikone (jopa mun enkunopella sen luokassa, joten saan aina kolmannen tunnin alussa kahvia nam)

 Joulukoristeet laitettiin heti ensimmäinen marraskuuta, kun halloweenkoristeet otettiin pois

 Lähes kaikki nuoret käy töissä koulun jälkeen

 Yksi päivä Economics tunnilla käytiin läpi keskivertopalkkoja ja monet luuli että jopa ilman high school diplomaa voi helposti tienata $100,000 vuodessa (vaikka keskiarvo on oikeesti $24,492, joka on mun mielestä silti ihan liikaa...)

Oon koonnut tätä listaa siitä asti kun tulin tänne. Koitin jättää sellaset perusjutut pois (kaikki on isompaa, kenkiä käytetään sisällä, school spirit on tosi iso juttu yms...) koska oikeestaan tiesin/olin kokenut ne etukäteen. Mulla on luonnoksissa pari muutakin teemapostausta mm. high schoolista ja amerikkalaisten pukeutumisesta, joten koitan saada ne julkaistua pian :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti