perjantai 13. helmikuuta 2015

Hawaii: Days 1, 2 & 3

Lauantaina (31.1.) mun hostisä ajoi mut aikaisin aamulla Omahan lentokentälle, josta lähti lento Salt Lake Cityyn. Sieltä lensin suoraan Hawaiille ja tapasin Annan ja muut YFUlaiset lentokentällä. Oli niin ihanaa nähdä kuuden kuukauden jälkeen, mutta ei kyllä tuntunut yhtään siltä ettei oltu nähty niin pitkään aikaan! Laukkujen tultua ja vähän ajan odotuksen jälkeen lähdettiin bussilla hotellille, jossa meidät jaettin neljään ryhmään ja huoneisiin. Mun huonekaverit oli Saksasta, Ruotsista ja Koreasta ja tulin kaikkien kanssa tosi hyvin toimeen. Syötiin myös illallista ja käytiin läpi säännöt orientaatiossa ennen nukkumaan menoa.

SAM_3379
SAM_3381
SAM_3390
SAM_3399
Sunnuntaina herättyä mentiin aamupalalle hotellin terassille (niinkuin joka aamu) ja sen jälkeen lähdettiin kävelemään Waikiki beachille. Meidän hotelli oli tosi lähellä rantaa, mutta mentiin aina toiselle rannalle, joka oli noin 20 minuutin kävelymatkan päässä. Meidät jaettiin kolmeen ryhmään surffausta ja katamaraaniristeilyä varten, mutta mun ryhmä ei päässyt vielä sunnuntaina surffaamaan huonojen aaltojen takia. Meillä oli jonkin verran vapaa-aikaa rannalla ja yhdeksältä lähdettiin veneelle. Katamaraaniristeily oli tosi kiva ja ajettiin aika kauas rannasta. Kuunneltiin musiikkia, otettiin kuvia ja saatiin jossain vaiheessa myös hypätä mereen uimaan. Nähtiin pari merikilpikonnaa ja joku toinen ryhmä oli nähnyt myös valaita. Risteilyltä palattua oltiin vaan rannalla ja jossain vaiheessa lähdettiin Saksalaisten Laran ja Nicolen (joka kuuluu myös mun YFU-alueeseen Nebraskassa) kanssa syömään lounasta ja myöhemmin käveltiin vaan rannalla. Iltapäivällä palattiin takaisin hotellille ja suihkun jälkeen mentiin Annan, Elisan ja Laran kanssa hakemaan frozen youghurtia ja istumaan rannalle ennen illallista. Oli muuten varmaan eka kerta kun en palanut ollenkaan auringossa haha.

Maanantaina herättiin aamulla kuudelta surffaustuntia varten. Saatiin onneksi paremmat aallot kuin edellisen päivän ryhmät ja surffaaminen oli tosi kiva aloitus päivälle. Onnistuin nousemaan seisomaan monta kertaa ja haluun ehdottomasti kokeilla surffausta uudestaan! Monilla tuli polvet tosi kipeiksi tosta, mutta mä laitoin vaseliinia polviin ennen surffausta ja se onneksi auttoi.

SAM_3407
SAM_3409
SAM_3413
SAM_3414
SAM_3417
SAM_3419
Suihkun ja aamupalan jälkeen lähdettiin bussilla kohti Dolen ananasplantaasia. Saatiin kokeilla pineapple whippiä ja kierrellä tolla alueella. Maanantaiaamu oli aika kylmä, joten viihdyttiin aika kauan sisällä myymälässä. Toi oli ihan kiva paikka ja tunnin pysähdys oli just hyvän pitunen aika :)

SAM_3423
SAM_3426
Plantaasilta päästiin lähtemään puoli tuntia myöhässä (jotkut ei kattonut kelloa...) ja suunnattiin seuraavaksi Haleiwa nimiseen surffauskylään. Syötiin siellä avocadoburgerit lounaaksi tosi hyvässä hampparipaikassa ja sen jälkeen kierreltiin vaan kauppoja. En ottanut siellä kauheesti kuvia, mutta Haleiwa oli tosi ihana pikkukaupunki lähellä rantaa. Ajettiin myöhemmin tosi upeiden rantojen ohi joissa ei kuitenkaan päästy pysähtymään myöhästymisen takia, mutta aallot siellä oli tosi korkeita.

SAM_3442
SAM_3444
SAM_3454
Seuraava pysähdys oli Polynesian Culture Center, jossa päästiin kokemaan Hawaiin ja muiden saarten ja valtioiden kulttuureja. Otettiin muunmuassa hula ja ukulele oppitunnit, sekä katsottiin tanssi- ja kookosesitystä. Join myös ekaa kertaa kookosmaitoa suoraan kookoksesta! Illalla meillä oli illallinen culture centerin buffetissa, jonka jälkeen katsottiin The Breath of Life -show. En oo varmaan koskaan ollut niin väsynyt ja en oikeestaan muista koko showsta mitään koska nukahtelin koko ajan. Hotellille saavuttiin aika myöhään, jonka jälkeen mentiin heti nukkumaan.

Hawaiista on tulossa vielä ainakin kaksi postausta kunhan saan käytyä kuvat läpi. Toi oli yksi mun elämän parhaista viikoista ja mulla on jo nyt iha hirveä ikävä Hawaiia ja kaikkia vaihtareita joihin siellä tutustuin!

1. oho 6kk jälkeen! puolvuotta voi mennä niin nopeesti kun kaikenlaista tapahtuu ja on luvasssa :)

2. Moi! onks tää hawaii matka niiku joki YFU:n järjestämä tai sillain:)? oon nyt syksyl lähös nimittäi usaan YFU:n kautta ja hawai vaikutais taivaalliselta !!

1. YFU toimii yhteistyössä Belo USAn kanssa, joka on niinkun matkatoimisto/matkanjärjestäjä. YFUn periaate myös on että kaikki vaihtarit samalla matkalla on YFUlaisia, mutta Belo järjestää matkoja myös muille järjestöille. Ite sain lisää infoa näistä matkoista mun aluevalvojalta joskus syksyn lopussa, mutta tavallaan YFU ei oo kauheesti tekemisissä matkojen kanssa :) Suosittelen ehdottomasti lähtemään, sillä tää oli yks mun elämän parhaista viikoista!